اول راهنمایی که بودم تو مدرسمون شایعه شده بود که هر کس آدامس لاویز بخوره حامله می شه !. آدامس لاویز تکفیر شد ...شاید همه ی دخترایی که سالهای اول هفتاد راهنمایی بودن یعنی از سال 70 تا 73 این شایعه رو شنیده باشن .!
همون موقع ها رعنا یه روز به من گفت دخترای مدرسه تون چقدر بی شعورن ، چقدر وضعشون خرابه . با تعجب پرسیدم چرا. گفت چرا ؟ تو توالت های مدرستون پر از نوار بهداشتیه . گفتم نوار بهداشتی ؟ کدوما ؟ ( اون موقع واقعن هرگز پیش نیومده بود که تو مدرسه معلمها یا مربی ها حرفی از پریود شدن بزنن) حتا بزرگترامونم چیزی نگفته بودن . یا شاید من زیادی بچه بودم برای اینکه راجع به این چیزا باهام حرف بزنن .

رعنا منو برد تو دستشویی مدرسه. در یکی از توالتها رو باز کرد و گفت فقط کسایی که حامله می شن از این چیزا استفاده می کنن .!!! بعد من فکر می کردم حتمن اینا همونایی هستن که آدامس لاویز زیاد خورده بودن .
زن که باشی از همون دوران کودکیت تو استرس های خاص مخصوص به جنسیتت هستی تا وقتی بمیری...
Wednesday, May 07, 2008, posted by Night sweat at 1:22 PM
4 Comments:


At 12:14 AM, Anonymous Anonymous

koli khandidam
vaghean tarbiyat ajibi to iran rayeje!
mamnon

 

At 10:11 AM, Blogger Ali Shams

به ما هم یاد داده بودند از مرد بودنمون احساس گناه کنیم. گفته بودند وقتی یه دختر میبینی اگه بالا رو نگاه کنی که چشمت بهش نخوره به اندازه پرنده های بالای سرت ثواب می بری اگر زیر پاتو نگاه کنی به اندازه کرمهای خاکی! گفته بودند زن و مرد اگر تنها باشند ممکنه گناه کنند و توضیح ندادند که این گناه چیه.


چه مزخرفاتی... گاهی فکر می کنم معجزه شد که بعد از اون همه خیانتی که بهم کردند هنوز سالم موندیم.


منحصر به زن بودن نیست. من و تمام 299 پسری که باهاشون راهنمایی رفتم هم آموزش بهتری ندیده بودیم.

Vagina monologue رو بخون فکر کنم خوشت بیاد.

 

At 11:24 AM, Anonymous Anonymous

Besiar jaleb bood.

 

At 9:41 AM, Anonymous Anonymous

دوست من این ترس جنسیت نیست این ترس نشناختن و ندونستنه که اونم به گردن این نظام آموزشی نافرجام مملکتمونه