خلیج فارس یا خلیج عربی؟ آیا اساساً این مسأله است؟!

آیا واقعاً اهمیتی دارد که جهانیان پهنه آبی را که در جنوب ایران قراردارد و بین ایران و چند کشور عرب دیگر مشترک است با چه نامی می خوانند؟
یک سوال اساسی تر: آیا اساساً ایرانی بودن مایه افتخار است؟
یک مثال شاید روشن:
می گویند - و احتمالاً به درستی هم می گویند - که اگر نادرشاه نبود، امروز ایرانی در کار نبود. او بود که در زمان اوج تفرقه و در آستانه تقسیم ایران بین قبایل مختلف، دوباره کشور را یکپارچه کرد. با قدرت تهور و شجاعت خود و با پولی که هر بار از غارت هندوستان به دست می آورد.
آیا واقعاً نادر شایسته احترام است؟
به هزاران هندی فکر کنید که به دست او و سایر هم میهانان وحشی و حیوان صفت ما در هر بار حمله به هندوستان کشته می شدند. به زنانی فکر کنید که هم میهنان عزیز ما به آنها تجاوز کرده اند، به کودکانی که به دست ایرانیان غیور و درنده خوی سپاه نادر سلاخی شده اند.
بله، صد البته ایرانیان در طول تاریخ به علم و فرهنگ و هنر بشری خدمات شایانی کرده اند ولی در مقابل در اشاعه وحشی گری، خرافات، مذهب و ... نیز به همین میزان فعال بوده اند.
اعراب هم کمابیش همینگونه بوده اند و اروپاییان و ژاپنی ها و ...
به همین دلیل به نظر من افتخار به ایرانی بودن (یا عرب بودن، یا چینی بودن، یا ...) اساساً احمقانه است، مخصوصاً اگر این حقیقت را هم در نظر بگیریم که ایرانیان از نخستین ملل یکتاپرست جهان بوده اند و به مزخرفات زرتشت عمیقاً باور داشته اند و بعدها نیز عامل اشاعه یکی از خشن ترین و خرافی ترین مذاهب جهان (تشیع) شده اند.
مگر نه این است که امروزه سهم اعراب در تولید علم در جهان دهها بار بیشتر از ماست؟ مگر نه این است که سهم آنها در اقتصاد جهانی هزاران بار بیشتر از ماست؟ مگر نه این است که یک شرکت عرب مستقر در دبی برنده مناقصه اداره بنادر اصلی آمریکا می شود و ما ایرانیها هنوز قادر نیستیم بنادر زپرتی خودمان را درست اداره کنیم؟ مگر نه این است که حجم عمده حمل و نقل دریایی از همین خلیج، مربوط به کشورهای عربی است؟
پس چه طور انتظار داریم جامعه بین الملل اصلاً به این موضوع که نام این خلیج در فلان نقشه مربوط به هزار سال پیش چه بوده، اهمیتی بدهد؟
لطفاً یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید (این یک تست سمبلیک است):
1) یکپارچه ماندن ایران ارزش این را داشت که هزاران نفر هندی بخاطر آن کشته شوند.
2) ای کاش ایران از بین رفته بود، اما حتی به یک دختر بچه خردسال هندی تجاوز نمی شد.
به نظر من فقط کسانی می توانند گزینه 2 را انتخاب نکنند که حتی ذره ای شرف انسانی ندارند.
میلان کوندرا قریب به این مضمون می گوید که: «هیچکدام ما نقشی در انتخاب محل تولد خود نداشته ایم، پس افتخار به آن به همان اندازه شرمنده بودن از آن، احمقانه است.»

نوشته شده توسط آقای آ در تاریخ اول اردیبهشت ماه

پ.ن 1: البته من در این زمینه اصلن با نظریات ایشون هر چقدرم منطقی و معقول باشه، موافق نیستم. یعنی با کلیت موضوع که چه ربطی داره خلیج فارس باشه یا عرب وقتی ایران کلن وجهه خودشو از دست داده موافقم. اما این عرب های حمال که گذشته هاشون و تاریخ شون و حتا همین الانشون یعنی فرهنگشون به مراتب افتضاح تر و فاجعانه تر از ایران بوده حق ندارن فکر کنن می تونن مالک همه چیه ایرانیا بشن. البته من دلم نمی خواد دید نژادپرستانه داشته باشم نسبت به این موضوع. واقعیت اینه که همه ی عربها و سهمشون در دنیا چه تو اقتصاد چه تو علم و ... خیلی خیلی بیشتر از ایران شده. مقابله با یه همچین گسترشی خیلی احمقانه ست و خیلی هم خودبینانه ست. من نمی دونم اصلن مولوی رو ترکها دزدیدن، خیام رو ترکمن ها - کاری به ابن سینا ندارم که عین شاسگولا همه ی کتاباشو عربی نوشت و اسمشم حتا ابن سیناست که آدم لجش در میاد - و یه عالمه اثر هنری و شاعر و محقق و دانشمند و کشف و اختراع ایرانیا رو این همسایه هامون به نام خودشون کردن هیشکی صداش در نیومده. حالا خلیج فارس هم روش ...! اصلن همون موقع که رضا خان اسم پرشیا رو ورداشت و جاش ایران گذاشت همه چیز پارسیان به تاریخ پیوست ...
تازه اصلن نادر هر غلطی کرد به ما چه مربوط . حالا من بیام بعد این همه سال به خاطره کارایی که نادر یا بقیه کردن احساس شرمندگی و سرخوردگی بکنم. من به جای اون در جهت عکسش تلاش می کنم . یعنی کاری می کنم که لااقل خودم به ایران و ایرانی بودنم افتخار بکنم . البته نه با پتیشن امضا کردن و این کارای خنده داری و بی هوده! به جای همه ی اینا ترجیح میدم اول با خرافات و وحشی گری و خودخواهی و بی فرهنگی و یه عالمه مزخرفاتی که دائم به خوردم دادن، مبارزه کنم! شروعشم از خودمه قطعن.
در هر صورت خلیج فارس می تونه برای من خلیج فارس باشه همیشه . ولی توقع ندارم اصلن و ابدن که واسه ی همه ی دنیا هم اینطور باشه الان !
پ.ن 2: حالا یادم رفت بگم حتا اولین سزارین رو هم که تو شاهنامه بود کره ای ها به اسم یانگوم زدنش و ایرانیا به به و چه چه هم کردن براش ...

پ.ن 3: من اگه می دونستم که اینقدر با هم تفاهم نداریم اصلن . حالا هم میرم مهریه مو که هیچی نیست بزارم اجرا بلکه طلاقمو بگیرم . نمی خوام اصلن ! حالا که التزام عملی به ایران نداری رد صلاحیت می شی .!
Saturday, April 26, 2008, posted by Night sweat at 2:35 AM
8 Comments:


At 2:49 PM, Anonymous Anonymous

ایرانیها(فارسها) در هر چیز عقب مانده باشند در تژادپرستی در صف اول قرار دارند

 

At 2:50 PM, Blogger Unknown

ey valaaaaa khob neveshti irania faghat adan ye sar boro dubai moghayese kon kia farhang daran ba tehran alabate :D

 

At 2:55 PM, Anonymous Anonymous

این رو به اوون آقایی میگم که فکر میکنه اولین سزارین در شاهنامه آمده.آقای محترم سزارین از نام سزار سردار رومی گرفته شده و سزار وجود داشته ولی رستمی که شما از آد دم میزنید فقط یک افسانه است.و شاهنامه به طور کلی زاییده تخیلات و ذهنیات یک شاعر نژادپرست است بنام فردوسی.

 

At 7:27 PM, Anonymous Anonymous

دوست عزیزم اولن اون آقا نگفت سزارین تو شاهنامه اومده و من گفتم . منم خانومم ! دومن منم داشتم یه شوخی می زدم که یعنی ما هم عین اونا تو افسانه هامون اولین سزارین رو به اسم خودمون نوشتیم ... بعد هم رستم که دم زدن نداره . یه شعری شنیدم انگار ماله فردوسیه که میگه که رستم یلی بود در سیستان منش کردمش رستم دستان !!!
و باور کنین منم می دونستم سزارین از نام اون سردار رومی به اسم سزار گرفته شده ...

 

At 2:55 PM, Anonymous Anonymous

مساله این است که روسها از شمال دارن ادعای مالکیت میکنن و عرب ها از جنوب و عراق و ادعاهاش هم که حتما یادتون نرفته...پس نتیجه میشه این که اگه این وطن فروش بیشتر سر کار بمونه ایران نمیونه چه برسه به خلیج فارس...کلا مثل پست قبلی خوب تحلیل میکنین البته یه چیز از پایه غلط رو...کلا جون میدین برین بشین وزیر توجیه اشتباهات اقای دکتر...اصلا هم توهین نبود ها....خیلی دوستانه کامنت گذاشتم

 

At 3:48 AM, Anonymous Anonymous

نه بابا! مثل اینکه کم کم داریم همفکرای خودمون رو پیدا می کنیم. حالا که این رو نوشتی، این رو هم بخون
http://ghazizade.blogfa.com/post-30.aspx

 

At 5:29 PM, Anonymous Anonymous

"Those who stand for nothing fall for anything." Alexander Hamilton

 

At 10:31 PM, Anonymous Anonymous

اولاً نادر یکبار به هند حمله کرده که اونم بخاطر گرفتن افغانهایی بوده که با ثروت غارت شده از ایران به اونجا پناه برده بودن و چون درخواست نادر از پادشاه هند برای برگردوندن اونهابه ایران بی جواب میمونه خودش دست بکار میشه
دوماً من موندم چرا این نادر هند هم ضمیمه ایران نکردو پادشاه هند رو نکشت اونکه اینقدر وحشی بوده در ضمن در هند به نادر سوء قصد میشه بعد او دستور کشتار میده
سوماً اگه کتاب سووشون نوشتهٔ خانم سیمین دانشوررو خونده باشین میبین در قرن نوزدهم چه طور سربازای هندی که به عنوان نوکر انگلیسیها در ایران حضور داشتن چه طور به دختر های خردسال ایرانی تجاوز میکردن.

چهارماً اگه اسم سزارین از سزار گرفته شده و حالا همه این عملوبه این اسم میشناسند که دلیل نمیشه قبلش دیگران همچی کاری و نمی کردن
ودر اخر ادم یک هموطن مثل شماها داشته باشه جای صد تا دشمن بسشه
ذاستی اگه وقت کردین به جای گفتن این اراجیف دو تا کتاب جمالزاده رو بخونین بد نیست.