تموم طول این سالها همش مجبور بودم درباره ی اسمم توضیح بدم که چه جوری نوشته میشه و معنیش چیه و چرا ... هر وقت پای شوخی و خنده باز میشد من یه آس رو می کردم که صفحه ی اول شناسنامه م بود و نشون میداد املای اسمم طوری نوشته شده که به عقل جن هم خطور نمی کنه . همیشه حرص میخوردم بابتش . نمی فهمیدم چرا باید اسمم اشتباه نوشته شده باشه و بزرگترام بیخیال بوده باشن . حالا اشتباه نوشتنش به درک . این که یارو احساس خوش خطی هم بکنه و گند بزنه و اسم قشنگت رسمن یه چیزه دیگه ی عجیب غریب خونده بشه و تو همش مجبور شی تو مدرسه تو دانشگاه تو اداره تو هر کوفت خونه ای بابتش توضیح بدی و کلی مدرک رو کنی تا عین آدم اسمت معلوم بشه ...
این موضوع چن وقتی بود که خیلی رو اعصابم بود . حتی تصمیم گرفتم برم حوزه ی تولدم و برگه ی ولادتمو بکشم بیرون و اونجا اعتصاب کنم و بشینم تا درستش کنن . تا اسمم طوری بشه که میخوام .
دو سال پیش که با ژازه تباتبایی آشنا شدم بهم گفت که مهم نیست املاش چطوریه . مهم اینه که تو می تونی فارغ از قید بند درست نوشتنش هر طور دلت میخواد اونو بنویسی . خودشم اسمشو می نوشت ژازح ،ژازه ، ژاظح و هر مدل دیگه ای ...منم جو گیره این مدله شدم و یه مدتم خراب ژازه بودم ( البته هنوزم هستم ) و بیخیال قضیه شدم .
تا اینکه باز کارم گیر کرد به اداره ها ..به گواهینامه به بیمه به پاسپورت به ویزا به کارت سهام . همش توضیح و توضیح .
دلم می خواست برم اون آدمه که روز 7 مهر با روان نویس مشکی تو شناسنامه ی منو نوشته پیداش کنم و خفه ش کنم تا دلم خنک بشه .بیخیال درست کردنش شدم چون تموم مدارکم دیگه با این مدل نوشتنه ثبت شده بود ...
بالاخره هم راضی شدم که برم دنبالش لااقل بگم بابا خوش خط و خوانا تر بنویسین این لامصبو . که هنوز نشده برم ...
تا اینکه چن شب پیش به طور غریب و اتفاقی فهمیدم که این مدل نوشتنه اسمم نه تنها بی معنی نیست بلکه در زبان محلیه ولایتمون و یحتمل بین غربتی ها ( منظور کولی ها ست ) به معنیه حسرت دهنده ست ...
یعنی یه داستان معنی داشت . گفتن یعنی زنی که با هر کی آشنا میشه اون آدمه حسرت میخوره که چرا زودتر باهاش آشنا نشده !
حالا می تونین تصور کنین که چه حالی کردم ... حالی کردم در حد تیم ملی برزیل ! یهو بفهمی اسمت کلی هم عجیب و باحاله معنیش
و من الان از این همه حسرت و خون جگری که در دل همگان می کنم دلم خنک میشه !و چشش درآد هر کی دیر با من آشنا میشه !!!